tirsdag 28. april 2020

Sløyfekort

Tutorial

Etter å ha sett flotte sløyfekort på pinterest fikk jeg lyst å lage et sjøl, men fant kun tutorialer med sløyfedies og kjøpemal. (dies og mal ser ut som en diger x) Tenkte at det måtte da gå an å lage sjøl uten spesialdies og mal. Kan hende noen har gjort dette før meg, men jeg har ikke funnet noe. 
Så her er min versjon av sløyfekort. 









Du trenger 8 ovaler, 4 store og 4 små(+ mønsterpapir) 2 hexagonformer og en papirstrimle ( 1 inch x lengden på hexagonkanten, preg 1/2 inch) til å hekte hexagonene sammen.
Limer på papirstrimla 








Basen ferdig 

Bøy ovalene litt
 Lim sammen kun på enden
 Hold sammen til det tørker




På tide å finne fram basen og lime på ovalene. Vil du pynte med kakeserviett (doilie) så må du feste den nå før du limer på ovalene
 
Lim på enden av ovalene og legg den på basen...
...inntil den rette kanten, (åpningen på kortet ned)




Lim på de små ovalene foran store.

Så er det bare å pynte og dekorere som du vil 😊
Selvfølgelig glemte jeg vimpelen på baksiden 🙈 men det fikser du 😊

Jeg har aldri laget slikt kort før. Malen er etter mitt hode. Hvilke størrelser du vil bruke er helt opp til deg 😊 har du ikke hexagon dies går det sikkert helt fint å bruke firkanta dies 

😊 Lykke til 😘

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar